ΜΕΤΑΒΡΕΦΙΚΟ

Intoning

(Από τη Λατινική λέξη INTARONE – Προφέρω δυνατά) Η μέθοδος Intoning αποτελεί το δεύτερο κομμάτι της μουσικοθεραπετικής μεθόδου αισθητηριακής υποστήριξης και ανάπτυξης Sonatal, και εφαρμόζεται σε νεογνά, βρέφη και νήπια έως τριών ετών. Έχει ως στόχο την βελτιστοποίηση της μορφωτικής και λειτουργικής ωρίμανσης των βρεφών και των μικρών παιδιών. Φροντίζει για την προσαρμογή του καρδιαγγειακού συστήματος του παιδιού στην υπερφόρτωση αναπνευστικού συστήματος που προκύπτει μετά τη γέννηση, και που ακολουθείται από την επιρροή των αισθητηριακών παραγόντων. Έχει ως στόχο την τόνωση της λειτουργικής και πάνω από όλα, της λεκτικής δραστηριότητας του παιδιού, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στην ανάπτυξη της ομιλίας, η οποία συνδυάζεται με την ανάπτυξη μηχανισμών μουσικής, καλλιτεχνικής και κινητικής έκφρασης. Η βασική αρχή της μουσικοθεραπευτικής μεθόδου Intoning είναι μια συνδυασμένη επίδραση στο γνωστικό και σωματικό πεδίο, με στόχο την αύξηση της νοημοσύνης του παιδιού. Για τη δημιουργία των προϋποθέσεων και τη λειτουργική ωρίμανση του παιδιού, η μέθοδος Intoning, παρέχει ρυθμιζόμενη αισθητηριακή ροή επιτρέπει την ταυτόχρονη δράση σε διάφορα αισθητήρια συστήματα (ακοή, όραση, αιθουσαίο σύστημα, οπτική ευαισθησία) και εξασφαλίζει αρμονική ψυχική και σωματική ανάπτυξη. Η ουσία της εκπαίδευσης είναι συνεπής εφαρμογή των ασκήσεων: αναπνοή με εκφώνηση (τραγούδι και ομιλία), οπτικοποίηση υλικού (εικόνα), κινητική υποστήριξη (κινήσεις που μιμούνται ηχοαναπνευστικές εικόνες).

Θεατρικό Παιχνίδι. 

  Το θεατρικό παιχνίδι αποδεσμεύει τις δημιουργικές δυνατότητες των παιδιών, απελευθερώνει τη φαντασία τους, οδηγεί στην αβίαστη επικοινωνία και στην καλλιέργεια των ανθρώπινων σχέσεων, ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες όπου τα παιδιά, εξαιτίας του περιορισμένου λεξιλογίου, δεν μπορούν να εκφράσουν με το λόγο τις ενδοψυχικές τους, ευχάριστες ή δυσάρεστες, καταστάσεις. Δίνει στα παιδιά ευκαιρίες για εξερεύνηση, για πειραματισμούς, για αυθόρμητες αναλύσεις και συνθέσεις και έτσι συμβάλλει στην επιτυχία του σκοπού της αγωγής που είναι η απόκτηση μιας ολόπλευρα αναπτυγμένης προσωπικότητας, με ανεξάρτητη σκέψη και με δημιουργική πρωτοβουλία, ως μέλη του κοινωνικού συνόλου.